Veelgestelde vragen

Heb je problemen met het zoeken wat je wilt of wil je meer te weten komen over QualiMundi? Wij groepeerden hieronder enkele veelgestelde vragen.

  • Lokale Agenten
    • Wat is een lokale agent?

      Je lokale agent is de persoon die jou helpt om je reis te realiseren. Hij of zij werkt onafhankelijk of maakt deel uit van een groter reisbureau, beiden gevestigd in het land waar jij naartoe wilt reizen. Elke lokale agent is gespecialiseerd in het organiseren van op maat gemaakte reizen. Het is iemand die zijn land beter kent dan iedereen, zeker op plaatsen waar er niet zo veel toeristen zijn. Daarom garandeert reizen met QualiMundi unieke ervaringen en contact met de plaatselijke bevolking.

      De lokale agent is dan ook de enige persoon verantwoordelijk voor het reisidee.

    • Welke taal spreekt de lokale agent?

      De taal waarin het reisidee is geschreven, geeft je een goede indicatie naar welke taal de lokale agent spreekt. In de meeste gevallen zal Engels mogelijk zijn. We sluiten niet uit dat Nederlands en Frans eventueel mogelijk zijn.

    • Waarom zijn de reisideeën geschreven in het Engels/Frans of Nederlands?

      Daar de lokale agent volledige verantwoordelijkheid draagt over het gepubliceerde reisidee.

    • Hoe selecteert QualiMundi de lokale agenten?

      De relatie tussen onze lokale agenten is gebaseerd op enkele jaren van samenwerking en vertrouwen. Criteria zoals reputatie, competentie en professionaliteit zijn zeer belangrijk voor ons. Nieuwe lokale agenten zijn grondig gescreened vooraleer ze de wereld van QualiMundi kunnen betreden.

  • Reisverzoek
    • Wat is een reis op maat?

      Een reis aangepast aan jouw voorkeuren en wensen is gegarandeerd op maat gemaakt. Je hebt een bepaalde marge om zelf je reis samen te stellen. Onze lokale agent is de geknipte persoon om je bij te staan met raad tijdens de samenstelling van jouw reis.

    • Welke aanpassingen kan ik maken aan een reisidee?

      Elk reisidee kan geboekt worden zoals ze zijn voorgesteld op de website, maar je hebt ook de mogelijkheid om deze reis van A tot Z aan te passen naar jouw voorkeur. Het reisplan, de reisduur, aanwezigheid van gids of chauffeur, keuze van de accomodaties, de activiteiten, enz zijn maar een paar van de vele mogelijkheden. Jouw lokale agent zal je met plezier raad geven met het oog op je eigen budget.

    • Wat als mijn voorkeur niet beschikbaar is?

      Elk reisidee is een suggestie en het is mogelijk dat op het moment van jouw boeking deze reis niet meer beschikbaar is. Als dit voorvalt zal de lokale agent je een ander voorstel aanbieden. Opgelet, het kan zijn dat hier extra kosten worden aangerekend.

    • Hoelang op voorhand moet ik een reisverzoek indienen?

      Dit is afhankelijk van het seizoen en de bestemming waar je naartoe reist. Indien u zeker wilt zijn over de beschikbaarheid van uw reisidee, en een exclusief voorstel van de lokale agent wilt ontvangen, moet u dit vroeg genoeg aanvragen. Wij raden u aan om dit op zijn minst 3 tot 6 maanden op voorhand te doen. Ook al is het een groter risico, de lokale agent kan u ook een reis voorstellen op korte termijn.

    • Hoe lang duurt een reisverzoek?

      De duur van een reisverzoek hangt af van de moeilijkheid en de duur van uw aangevraagde reis. Om een simpele reis te boeken, bijvoorbeeld een reisidee met weinig of geen aanpassingen, kan dit in enkele stappen klaar zijn. Een volledige aanpassing daarentegen zal langer duren.

    • Hoe lang duurt het eer een lokale agent me contacteert?

      Na je reisverzoek zal de lokale agent contact opnemen binnen de 2 dagen. Hij of zij zal je een voorstel aanbieden of vragen voor meer gedetailleerde informatie. We vragen ook om rekening te houden met de lokale tijden van de lokale agenten. Deze zullen vaak verschillen met jouw lokale tijd.

    • Hoe krijg ik een reisbevestiging?

      Je zal een factuur opgestuurd krijgen die ook zal dienen als jouw bevestiging. De verzending van het bewijs is afhankelijk van jouw bestemming. Dit kan via e-mail gebeuren of rechtstreeks met de lokale agent. Tickets voor transport worden meestal op het moment zelf aangeleverd.

  • Boeking
    • Hoe kan ik een reis boeken met QualiMundi?
      1. Blader door de bestemmingen, ervaringen of lokale agenten om jouw bestemming te kiezen.
      2. Raak geïnspireerd door onze reisideeën. Deze zullen je met een lading mogelijkheden voorzien maar houden je toch niet tegen om zelf te kiezen.
      3. Contacteer de lokale agent en stuur hem een reisverzoek. Probeer al jouw wensen goed op te lijsten.
      4. Je ontvangt een niet bindend reisvoorstel dat je kan aanpassen met de hulp van jouw lokale agent.
      5. Beslis je om te boeken, dan kan je ons boekingsformulier veilig invullen op onze website.
      6. Je ontvangt een bevestiging.
      7. Afhangend van de verkoopsvoorwaarden van de lokale agent, zal je onmiddellijk via overschrijving/credietkaart of andere betaalmogelijkheden betalen. Het is normaal dat je een voorschot betaalt om je reservatie te bevestigen.
      8. Klaar om te vertrekken!
    • Wat als ik iets wil aanpassen na mijn boeking of op locatie?

      Na samenspraak met de lokale agent is het vaak mogelijk om je reisprogramma te veranderen na de boeking of op locatie zelf. Je moet wel in gedachten houden dat dit extra kosten met zich kan meebrengen.

    • Heb ik een annuleringsverzekering nodig?

      Ook al is het niet verplicht raden we je aan om een annuleringsverzekering te nemen. In het geval dat je je booking annuleert, moet je bepaalde kosten die jouw reisagent maakte terugbetalen. Bepaalde onderdelen van je reis zoals nationale vluchten, treintickets enz brengen een hoge annuleringskost met zich mee.

    • Wat zijn de annuleringsvoorwaarden?

      Deze voorwaarden hangen volledig af van de lokale agent en kunnen verschillen van locatie tot locatie. Voor meer informatie kan je je lokale agent steeds contacteren.

  • Prijzen en betaling
    • Is de prijs van de lokale agent een vast bedrag?

      De prijs van het laatst aangeboden reisvoorstel blijft voor een bepaalde tijd geldig, bepaald door de lokale agent. Als de datum is verstreken kan de lokale agent het recht voorbehouden om deze prijs aan te passen. Afhankelijk van de lokale omstandigheden of onverwachte koerswisselingen van de munt.

    • Moet ik fooien geven?

      Het is niet verplicht om fooien te geven, maar als je tevreden bent kan dit natuurlijk altijd. Hiermee kan je je appreciatie overbrengen voor de geleverde service. Voor ons zijn enkele euro's niet van zo'n groot belang, maar in bepaalde landen kan die een wereld van verschil zijn.

    • Waarom verschilt de prijs van mijn reis met die van op de website?

      De prijzen op de website zijn richtprijzen. Met deze prijzen nemen we aan dat er geen aanpassingen gebeuren en dat de originele voorziene reis geboekt wordt.
      Bepaalde delen (accomodatie, transport, ...) vallen soms onder prijswisselingen.

    • Hoe en waar kan ik betalen?

      Bepaalde delen (accomodatie, transport, ...) vallen soms onder prijswisselingen.

    • Neem ik een financieel risico?

      Je doet een betaling rechtstreeks naar de lokale agent of via het QualiMundi platform. Wij garanderen een correcte afhandeling en verzekeren u dat u geen financieel risico neemt.

    • Waarom is QualiMundi vaak goedkoper in vergelijking met andere reisorganisaties?

      QualiMundi biedt je een platform aan waarmee je een reis kan boeken rechtstreeks met de lokale agent. Hiermee vermijdt je de tussenpersoon en bespaar je veel geld.
      Zo vermijd je tussenpersonem en bespaart u een hoop geld!

    • Waarom QualiMundi platform geen promoties aanbieden?

      Zo vermijd je tussenpersonem en bespaart u een hoop geld!

  • Praktisch
    • Kan ik individueel reizen?

      Dit is zeker mogelijk. In sommige gevallen kan je met andere (internationale) reizigers samen reizen. Bekijk zeker onze individuele reizen.

    • Hoe boek ik mijn internationale vluchten?

      QualiMundi regelt geen internationale vluchten. Je kan deze zelf boeken met de vliegtuigmaatschappijen die jij kiest. Wat we wel aanbieden zijn, volledig vrijblijvend, bepaalde partners waar we vaak mee samenwerken en waar de beste prijs gegarandeerd is.

    • Hoe boek ik mijn nationale vluchten?

      Binnenlandse vluchten, indien nodig, worden door de lokale agent geregeld. Je kan zelf je binnenlandse vluchten boeken, maar raden we niet aan. Een kleine aanpassing kan het hele reisprogramma in de war sturen. En daarvoor ben je zelf verantwoordelijk.

    • Heb ik een reisverzekering nodig?

      Absoluut! Een goede gezondheidsverzekering is verplicht voor iedereen die een veilige en gezonde reis wil maken. Via onze partners bieden we verschillende verzekeringen aan. We raden je aan om de dekking van jouw verzekeraar na te gaan en indien nodig een nieuwe verzekering af te sluiten met jouw verzekeraar. Voor meer informatie kan je naar volgende website kijken: www.sunassistance.com.

    • Heb ik een visum nodig en hoe zorg ik daarvoor?

      Voor meer informatie omtrent visums, reisadvies en meer, kan je steeds terecht bij www.diplomatie.belgium.be. Als reiziger ben je verantwoordelijk voor een geldig paspoort en/of een geldig identiteitsbewijs en indien nodig een geldig visum gedurende je hele reis.

    • Wat met mijn gezondheid?

      Wat met mijn gezondheid?
      Nuttige websites zoals www.diplomatie.belgium.be en www.vacciweb.be voorzien je met de nodige informatie.

  • Algemeen
    • Wat als ik ontevreden ben?

      Je lokale agent is verantwoordelijk voor reizen die hij/zij aanbiedt aan de reizigers. Dit betekent dat alle vragen, opmerkingen en klachten via hem of haar gaan. Bij een onbeleefd, niet voldoening gevend antwoord, kan een klacht verzonden worden naar QualiMundi en wij garanderen dat deze gepast zal worden bekeken/afgehandeld. Maar eerst en vooral moet je je lokale agent contacteren.

    • Hoe kan ik mijn ervaringen delen?

      Wij willen vanzelfsprekend alles horen over jouw reiservaringen via QualiMundi. Daarom krijg je na je reis een vragenlijst van ons. We zouden graag alle positieve, maar zeker en vast ook de negatieve punten te weten komen, omdat we in een constante verbetering geloven. Alle reviews worden met de grootste aandacht gelezen. Ook is het mogelijk om je reiservaring te delen via sociale media zoals TripAdvisor, Twitter, Facebook, en Instagram.

    • Hoe blijf ik up-to-date met de nieuwe bestemmingen en ontwikkeling van QualiMundi?

      Het enige dat je moet doen is je e-mail adres ingeven en je inschrijven voor de nieuwsbrief.


Heb je een vraag die hier niet beantwoord is? Gelieve ons te contacteren via e-mail.